5.06.2010

Firefox i wyszukiwanie w google.pl

Dziś właściwie przed chwilą skorzystałem z funkcji szukaj w Google ukrytej pod prawym przyciskiem myszy w przeglądarce Firefox, zapewnie wiecie jak to działa (zaznaczamy tekst po czym klikamy prawym przyciskiem i wybieramy szukaj w google). Zdziwił mnie fakt otrzymania wyników ze strony google.com, pomyślałem sobię że jestem zalogowany na koncie google więc może sprawdzę ustawienia, ale tam wszędzie ustawiony był język Polski. Dla pewności wylogowałem się wyczyściłem cookie zamknąłem FF i odpaliłem go raz jeszcze i .... znów to samo :/. Szybkie zapytanie w google nie przyniosło rezultatu który by mi pomógł. Zacząłem zastanawiać się gdzie FF ma konfigurację pluginów wyszukiwania i znalazłem :) chodzi o plik google.xml z katalogu searchplugins przeglądarki. Po otworzeniu pliku od razu rzucił mi się w oczy link do wyszukiwania google.com, więc zmieniłem końcówkę na .pl właściwie to wszystkie .com zmieniłem na .pl dla pewności wyczyściłem cache i ciastka i jeszcze raz uruchomiłem FireFoxa, na szczęście pomogło :) więc jeżeli macie podobny problem możecie spróbować przedstawionego przeze mnie sposobu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz